Polskie Stowarzyszenie Jakości Zarządzania „POLISOLAB” powstało w 2003 r. z inicjatywy Zarządów Klubów: POLSKIE FORUM ISO 9000 i Polskich Laboratoriów Badawczych POLLAB. Zostało zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000169295 w dniu 31 lipca 2003 r.
Decyzję o powstaniu Stowarzyszenia podjęły Zarządy Klubów na podstawie analizy uwarunkowań zewnętrznych funkcjonowania Klubów, na wspólnym posiedzeniu w dniu 9 marca 2003 r. Stowarzyszenie zostało powołane w celu obsługi administracyjnej i finansowej oraz zapewnienia osobowości prawnej obu Klubom.
XIII Walne zgromadzenie Klubu POLSKIE FORUM ISO 9000 w dniu 24 kwietnia 2003 r. podjęło uchwałę akceptującą powołanie Stowarzyszenia i przystąpienie do Stowarzyszenia całego Klubu jako członka wspierającego.
Stowarzyszenie POLISOLAB, zajmowało się obsługą prawną, finansową i organizacyjną obu Klubów w tym pokrywało koszty wspólnego wynajmu pomieszczeń, opłaty za abonamenty telefoniczne, wynagrodzenia pracowników oraz korzystania ze wspólnie zakupionych sprzętów.
W 2010 r. Klub POLLAB utworzył samodzielnie działające Stowarzyszenie i zrezygnował z członkostwa wspierającego w Stowarzyszeniu POLISOLAB.
W dniu 07 września 2010 r. Klub POLSKIE FORUM ISO 9000 zobowiązał się (na podstawie aneksu do umowy) do samodzielnego pokrywania kosztów prowadzenia Sekretariatu Klubu POLSKIE FORUM ISO 9000 oraz Stowarzyszenia POLISOLAB.
Cele Stowarzyszenia POLISOLAB zostały określone w statucie. Są zbieżne z celami działalności Klubu.
Należą do nich:
Stowarzyszenie realizuje cele przez:
Stowarzyszenie działa na podstawie Statutu, zamieszczonego m.in. na stronie internetowej Klubu.
Podczas kolejnych Walnych Zebrań Wyborczych Członków Polskiego Stowarzyszenia Jakości POLISOLAB dokonywany jest wybór władz Stowarzyszenia na kadencję trwającą 3 lata.
W dniu 16 października 2003 r. na I Walnym Zgromadzeniu Członków wybrano pierwsze Władze Stowarzyszenia.